SunnyHeat FiR iNfrarood verwarming /

Gezonde warmte, Co2 vrij

Energie zuiniger omgaan en toch veel Comfort middels huidige techniek.
"Meten is Weten"

Gezonde en duurzame methode, de FiR Infraroodwarmte, zoals de zon ons verwarmd.
SunnyHeat iNfrarood specialist wellicht geïmiteerd maar zeker niet geëvenaard (innovatie prijs 2013 Alkmaar filmpje)
zie ook Aero-Therm reflectie bij www.iSoNova8.com

ABB wil weten wat er speelt... Ronde tafel gesprek op de Vakbeurs EnErgiE

Paul & Simon van PHi1618.nl zaten hierbij ook aan tafel....

ABB YouTube 20-11-2017

11-10-2017 17:53

“We willen de hele energiemarkt uitdrukkelijk uitnodigen om mee te denken over de kansen en uitdagingen van de toekomst”, zegt Sander Beunk van ABB. Beunk zit in het het Smart Cities Team van de Zweedse multinational op het gebied van energie en automatisering. “ABB maakt en verkoopt producten - zo lanceerden we deze week op de Vakbeurs Energie ons Smart Energy Managementsysteem (SEM) waarmee energiestromen in woningen gemonitord kunnen worden. Maar het Smart Cities Team wil juist de dialoog met de markt aangaan om uit te vinden waar in de toekomst behoefte aan is. Hoe zorg je nu dat steden echt slim worden? Op alle gebieden: energie, mobiliteit, systemen, etcetera. Maar we willen ook weten of in een slimme stad alleen plaats is voor slimme mensen. En wat er met alle data gebeurd die wordt verzameld om systemen slimmer te maken.”

Om antwoord op die vragen te krijgen organiseerde ABB tijdens Vakbeurs Energie/Ecomobiel een rondetafelsessie. Beunk: “Die sessie was opgedeeld in 5 gedeelten: smart cities, smart mobility, smart grids, smart homes en smart buildings. De deelnemers waren een dwarsdoorsnede van de energiewereld. Er was een batterijenleverancier, een projectontwikkelaar maar ook iemand die zich bezig houdt met gezonde gebouwen. Dat leverde verhitte discussies op. Maar ook verrassende inzichten. Kijk, wij denken al snel in technische productsystemen. Maar ik ben ervan overtuigd dat we veel meer de mens centraal moeten stellen. Wat wil die en wat kan die? Wat gaan bedrijven straks met hele persoonlijke data doen?”

ABB is weliswaar initiator van de ronde tafel, maar wil niet perse kartrekker blijven. “We willen uitdrukkelijk samen met de markt dingen ontdekken. Ik nodig andere bedrijven nadrukkelijk uit om ook mee te doen. Dat kan bijvoorbeeld via onze LinkedIn-groep”, besluit Beunk.